Velebit - Liburnija i Vaganski vrh

U četvrtak, 22.06.2023. u 9 sati, četveročlana ekipa kreće iz kanjona Velike Paklenice put Liburnije, Vaganskog vrha sa noćenjem na Strugama. Moramo savladati veliku visinsku razliku, od visine polazišta 87m, do visine odrerdišta 1757 m. žustro prelazimo kanjon Paklenice, stižemo u Ramića dvore malo prije 11 sati. Marijo nas hladi vodom iz gume, okrepljujemo se hladnim pivom, te nakon kratkog druženja krećemo za Liburniju, Lipom stazom, u 11 i 40. Dan je vruć a ruksaci prilično teški, šuma pruža hlad ali evaporacija vegetacije otežava disanje. Uspon najprije vodi kroz makiju, pa kroz visoku bukovu šumu u zavojima do izlaska na golet. U ovoj točki je križanje planinarskih staza.

Napuštamo Lipu stazu i skrećemo desno stazom koja vodi gore dolje sa malom promjenom nadmorske visine sve do podnožja Babinog kuka, tu staza skreće oštro lijevo i nastavlja dosta strmo do markirane točke ulaska u stijenu Babinog kuka. Izostavljamo uspon na Babin kuk zbog sporog napredovanja, krećemo lijevo put Liburnije, pored Tihe peći (pećina), teren je zahtjevan zbog nagiba sa debelim naslagama lišća, hodamo vrlo oprezno, izbijamo na sedlo iznad Babinog kuka na uzdužni greben Liburnije. Staza vodi po kamenjaru preko dugih, strmih i glatkih blokova na kojima se nalazi uže za pridržavanje. Savladavamo stijenu Liburnije, dosta iscrpljeni vrućinom i težinom ruksaka odmaramo se na vrhu okruženi veličanstvenim prizorima.

Nastavljamo prema Vaganskom vrhu stazom kroz klekovinu, izbijamo na VPP ( Velebitski planinarski put), sada nam se sve čini lakše, nema više dugotrajnog zahtjevnog uspona, samo malo oštriji uspon po travnatoj goleti na sam vrh. Na Vaganski stižemo u 19 i 45, hladi nas vjetar iz Like, kratko se zadržavamo, krećemo prema Strugama, sada već plovimo velebitskim prostranstvima sa zadnjim zrakama sunca. Stižemo do bunara Marasovac u 21 i 15, obnavljamo zalihe vode i krećemo put skloništa na zasluženi odmor u hotel sa bezbroj zvjezdica.

Uspon na Liburniju je težak i veličanstven, složili smo se!

23.06.2023.

Jutro na Strugama(1400 mnv) kao iz bajke, okrepljeni snom i marendom krećemo preko Buljme stazom prema Ramića dvorima. Danas nam se sve čini lakim. U kanjonu silazimo do rijeke i hladimo umorne noge. Vraćamo se na polaznu točku, parkiralište NP Paklenica.