The Dnevnik 5. MPŠ (dječje) - 2023.

Dnevnik malih školaraca 5. Male (dječje) planinarske škole 2023. godine - voditeljica Jelena Morić.

1. IZLET – CRNOPAC (Prezid-Tatekova koliba)

Na izletu na Velebit mi je bilo jako dobro. Najviše mi se svidjelo kada smo stigli do skloništa gdje su bili kipovi nekih životnija. Bilo mi je jako dobro iako sam tamo već bio par puta. Također mi se svidjelo kako nema uništene prirode. Nije mi se svidjelo to što je kip zmije bio uništen. Pogled sa planine je bio jako lijep i sve skupa mi je bilo odlično. A.P.

Izlet je počeo u Šibeniku, kombijima smo se vozili 1:30 sati do II dijela Velebita (Crnopac). Tada je naša avantura počela. Penjanje je bilo teško, ali sam se uspio popeti do našeg prvog odredišta. Kratko smo se odmorili na stijenama. Pogled je bio fantastičan. Nastavili smo put prema planinarskoj kućici, baš je bilo iscrpljujuće. U planinarskoj kućici smo se odmorili, ručali i zabavljali. Jedan od naših planinara je objasnio koja je oprema potrebna za planinarenje. Kada smo se vraćali but je bio lakši. Bio sam sretan što sam prešao više od dvadeset km (???). Krenuli smo kombijem nazad do Šibenika. Bilo je nezaboravno i jedva čekam sljedeće avanture. L.D.

Super je bilo na Velebitu. Šetali smo dugo ali imali smo odmor. Upoznala Katiu i Lotu, nisu me bolile noge. Vrijeme je bilo promjenjivo malo mi je bilo hladno, malo vruće. Priroda mi se jako svidjela i volila bi da se opet ponovi. A.K.

Bilo nam je lijepo, samo Mošo što ga vi zovete barba Mošo. Zbog njega smo morali stajati, da je on umoran i gladan. P. M.

Bilo mi je jako ljepo na mom prvom izletu. Sve tete su mi bile odlične i muška ekipa je dobra. Od muške ekipe najbolji mi je veliki čika Mošo. Upoznala sam novu prijateljicu Anju ona mi je super. Kad smo došli do vrha najbolje su mi bile životinje koje su ustvari samo kip. Najlepše mi je bilo oko 11:28 šuma mi je tad bila preljepa kao neka bosanska šuma. Nadam se da će mi i ostali izleti biti ovako ljepi. K.Š.

Vožnja:

- vesela

- sretna – malo mi se rigalo i bilo neugodno

- bilo je super

Kipovi:

- orao – jelen - srna – lane – zmija - lisica

Priroda:

- bilo mi je lijepo šetati šumom.

Prijatelji:

- puno smo se zezali

- upoznala sam nove prijatelje. S.R.

2. izlet – NP KRKA

Kako nam je kiša promjenila plan, na izlet smo išli u nedjelju umjesto u subotu. Posjetili smo Eko Kampus Krka. Tu smo bili u muzeju Hram prirode, gdje su nam objašnjavali kako su prije puno godina živjeli ljudi. Vidjeli smo razne vrste kamenja, riba i kukaca, koje žive na području Krke. Bili smo u Laboratoriju prirode, gdje smo igrali puno zanimljivih i poučnih igara. Još smo posjetili muzej arheologije. Tamo smo učili kako su živjeli Rimljani, koje alta i opremu su koristili. Zatim smo prošetali do zaziđane špilje. Unutra smo vidjeli velike figure praljudi. Vidjeli smo prave šišmiše. Dalje smo šetali stazama i drvenim mostićem, vidjeli slapove i brzace. Posjetili smo i vatrogasnu postaju, vozili smo se u kamionima. Tu smo učili kako pozvati pomoć u slučaju nesreće na planini. Dobili smo uže zvano „zamka” i naučili vezati čvor koji se zove Osmica. Ovaj izlet mi se više svidio jer nismo tako puno hodali, nisu me gojzerice žuljale i nitko nije povračao, ha, ha ha. K.P.

Na izletu u NP Krka mi je bilo jako dobro! Išli smo u oziđanu pećinu gdje je bio kip pračovjeka. Također smo vidjeli šišmiša! Bili smo i u Hramu prirode koje je muzej o svemu u NP Krka. Također smo bili u muzeju o Rimskom carstvu i njihovim vojnicima. Kada smo tek došli smo isto išli u muzej! Ovaj muzej je objašnjavao sve o NP Krka. Bili smo i u vatrogasnoj postaji gdje smo dobili konop zvan zamka i Planinarski dnevnik. Također smo se vozili u vatrogasnim kolima. A.P.

Vožnja: vesela.

Rijeka: bistra

Kućice: ugodne

Priroda: bilo mi je lijepo šetati

Prijatelji: puno smo se zezali. S.R.

3. izlet – BORAJA + PENJANJE BOULDER

S uzbuđenjem sam čekao novu avanturu, izlet na vrh Boraje. Dan je bio lijep i sunčan. Kao i uobičajeno krenuli smo sa Šubićevca oko 8h. Uspon je bio težak, s puno uzbrdica. Činilo se kao da nikada nema kraja. Kada smo došli do vrha isplatilo se. Pogled je bio veličanstven. Vidjela su se sela, šume i more. Tu smo se odmorili i marendali. Drugi dio izleta je bio u prostorijama planinarskog kluba. Učili smo o geografskim kartama, kompasu, kako vezati čvorove i najzabavnije je bilo penjanje po bolderima u čudnim cipelama (koje su bile jako neudobne).

Izlet je bio uzbudljiv, zabavan i poučan. L.D.

Vožnja: vesela.

Priroda: bilo mi je lijepo šetati

Prijatelji: puno smo se zezali

Teško: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

S.R.

4. izlet – VRANSKO JEZERO

Bio sam u kombiju, spavao sam i sanjao o tome kako ćemo se penjati jako dugo (a na kraju se uopće nismo penjali).

Kad smo stigli, Leo nam je objašnjavao nešto o EU i da svaki prvi vikend u listopadu se broje vrste ptica i koliko ih ima u jednoj vrsti. Cijeli je dan bilo sunčano. Prije nego što smo otišli doma, vidjeli smo cijelo Vransko jezero, jamu u koju su se bacali ljudi (gdje 100% nisam ukrao 2 centa). Dok smo se vozili u kombiju smo igrali kaladont (u kojoj sam pobijedio). Sve u svemu to je bio drugi najbolji izlet do sada.  A.C.

Izlet je bio fora, ali sam tužan što sam već bio na svim tim mjestima. Prvo smo išli na Vransko Jezero gdje smo upoznali nekog bradatog čovjeka i on nam je pokazivao neke fora stvari, ptice i što sve trebamo imati za proučavanje ptica.

Vodio nas je po drvenoj stazi gdje smo vidjeli mnogo ptica naprimjer: vodomara, sivu čaplju čak i malu bijelu čaplju.

Također smo naučili da su ptičari psi a ne ljudi.

Kad smo došli na kraj staze napravili smo pauzu, pojeli i odmorili se.

Jednom klincu je pala zamka u rupu između dasaka, pokušavao sam je izvaditi, ali nisam uspio.

Adrenalinski park nismo posjetili a baš je dobar.

Onda smo išli na neki izvor u špilji, ali zaboravio sam ime izvora. Voda je ''smrdila'' po vodi i ''mirisala'' po vodi pa sam je popio i bila je dobra. Tu smo malo odmorili.

Zatim smo išli na vidikovac Kamenjak.

Ušli smo u crkvu u kojoj je jama u koju su bacili ljude.

Pogled na otoke s vidikovca je super. Pričali smo o Parku prirode Vransko jezero i ja sam od svih najviše znao.

Došao kraj izleta, otišli smo u kombije i krenuli natrag u Šibenik. V.C.

5. izlet - PROMINA

Bilo mi je super na izletu išli smo na livadu, dom i na vrh. Super smo se zabavili. Ali vidila sam zmiju i svakakve bogomoljke ali je svejedno bilo super. A.K.

Meni je bilo jako lipo na Promini, pogotovo kad je doša neki pas i svi smo ga lovili i nazvali smo ga Večera. Kasnije su došla još dva pasa i nazvali smo ih ručak i doručak. Ja i moja prija Saša smo cilo  vrime se smijale jer sam ja stalno padala na pod. Ja sam glumila mačku na travi (ne pitaj te zašto).

Onda smo ja i Saša odlučile ići kod druge dice i tamo su bili: Renco, Tamara, Lukas, Marko i uključujući mene i Sašu. Tamo smo se bacali po travi i valjali. Tako smo se smijali da me zabolio drob od smijanja. Taj dan sam toliko puta pala na pod i to je bilo presmišno. Uglavnom to je to i bilo je PRE zabavno. M.R.

Bilo mi je jako lipo na Promini.Kada smo dolazili vidili smo stado ovaca i psa ovčara.Najbolje mi je bilo kada smo se popeli kraj doma jer smo tamo vidili malog smeđeg pasa i nazvali smo ga Večera.Nakon toga smo ga ganjali po livadi sve dok nam teta nije zabranila da ga diramo.Onda smo Maša i ja glumile furie (to su ljudi obučeni u mačke)i valjale se po travi sa drugima.Dok smo šetali sam se malo umorila ali je bilo zabavno.Bili smo i na vrhu koji se zove Čavnovka.Putem do vrha Maša i ja smo se izmjenjivale za torbu kraj svake markacije jer smo prije polaska u jednu torbu stavile samo vodu i hranu a u drugu torbu robu. Torbu s robom smo ostavili u domu da nam bude lakše.Kasnije smo se vratili na ručak opet u dom di smo vidili 3 pasa:Večeru,Ručak i Doručak.Doručak je bia najmekaniji a Ručak je izgleda kao mini verzija mog pasa al sa kraćom dlakom,a Večera je izgledala kao pripržena kobasica. U povratku smo stali na travu ispod jednog velikog stabla i učili neke čvorove.Bilo mi je jako zabavno! S.P.

Ovaj izlet na Prominu mi je bio jako ljep i uveliko poznat jer sam već bila na Promini. Dan mi je počeo super jer sam bila u gss kombiju. Kad smo stigli na odredište krenuli smo se penjati do planinarskog doma. Uz put smo stali do izvora Promina. Svi su se ili umili ili napunili svoje boce divnom hladnom vodom. Nastavili smo naš put. Za jako kratko razdoblje od 20-ak minuta stigli smo do planinarskog doma. Tu smo napravili mali odmor od 15-ak min. Krenuli smo do vrha promine. Put je bio pun markacija i divnog zelenila. Za 1h i 30 min malo više stigli smo do vrha Promine. Bilo nam je jako lijepo sjeli smo u hlad i jeli smo i pričali. Došlo je vrijeme da se slikamo i krenemo. Pri silasku moja prijateljica je vidjela zmiju i jako se uspaničila ali je zmija pobjegla glavom bez obzira. Pri kraju silaska pitala sam tetu za koliko min smo kod doma? Ona je rekla: za 6 min pa smo se kladili. Navila sam štopericu ikrenule smo! Na kraju smo došli za 7 min što znači da sam ja odnjela pobjedu! Kad smo sišli do planinarskog doma jeli smo čevape i kolače. Nakon toga smo se igrali i trčali naokolo. Za kraj smo povlačili uže i ruke su nam bile vrele i bilo je 2:1 šo znači da smo mi izgubili ali svejedno bilo mi je prekrasno! K.Š.

6. završni dvodnevni izlet – PLANINARSKA KUĆA ALATI

Jedva sam čekao taj izlet jer sam znao da uključuje noćenje, ali i nisam mu se veselio jer sam znao da to znači kraj planinarske škole.

Navečer prije filma koji smo gledali išli smo u noćnu šetnju (nije me bilo strah). Film je bio genijalan! Jedino što mi je smetalo tog vikenda je bila nepravedno korištenje ljulje. Hrana je bila odlična (pojeo sam 10 porcija). Prvi sam put spavao u šatoru i bilo mi je odlično iako sam se smrzao.

Ovo je dosad bio najbolji izlet i veselim se ako će se roditelji međusobno dogovoriti da odemo ponovno planinariti.  A.C.

Izlet na Alate:

Na izletu do planinarske kuće Alati mi je bilo odlično! Šetali smo 30min (barem mislim!) pa smo onda stigli. Prvo smo ostavili torbe pa smo se krenuli igrati dok vodiči spremaju ručak. Za ručak smo jeli paštu bolonjez, a pošto ju ja ne volim jeo sam paštu bez toča. Poslije ručka smo se nastavili igrati, a malo kasnije su se postavili šatori pa smo u njih odnijeli stvari. Par sati kasnije je bilo vrijeme za večeru. Za večeru smo pojeli hrenovke koje smo sami pekli na vatri. Nakon što smo pojeli išli smo u šetnju da vidimo kako je to biti na planini po mraku. Kada smo se vratili iz šetnje smo pogledali film, nakon čega smo išli spavati. Spavati u šatoru je bilo zabavno,ali neudobno. 2 sam se puta ustao kako bih otišao do kuće na WC. Na kraju sam zaspao, ali je bilo hladno.

Drugi dan izleta :

Kada sam se ustao otišao sam do kuće. Kada sam stigao pojeo sam 3 mandarine prije doručka. Kada je došlo vrijeme doručka uzeo sam 2 fete kruha. Na jednu sam namazao Zdenka sir i Nutellu,a na drugu maslac i Nutellu. Poslije doručka smo se presvukli i oprali zube. Počeli smo se igrati ali je došlo vrijeme za ručak. Za ručak smo pojeli dio kobasice,komad mesa i ćevape. Poslije ručka smo se ponovo igrali. Nakon nekog vremena došlo je vrijeme za rastavljanje i spremanje šatora. Opet smo se igrali i kasnije je bila dodjela diploma. Također smo jeli tortu i pizzu i pili Fantu i Coca Colu. Oko 5 sati smo krenuli kući. Sve skupa mi je bilo odlično i to mi je bio najbolji dan u životu, ako je moguće želio bih ići i sljedeće godine! A.P.

MOJ ZADNJI IZLET! Ovo je nažalost bio moj zadnji izlet u planinarskoj školi. Ali mi je na ovom izletu možda čak bilo najljepše ali smo i najduže planinarili. Jako mi se svidjeli što smo na jednom dijelu puta vidjeli puno jestivih gljiva. Bilo i sad mi je još uvijek žao Vinka i ne znam što ga je točno ubolo. Planinarska kuća me je oduševila i nadmašila moja očekivanja. Ima dvije sobice s krevetima na kat. Kad smo došli malo smo se i odmorili i nakon toga smo i ručali. Ručak je bio preukusan. Nakon  ručka smo se odmorili 15-ak minuta ili malo više, nakon toga smo popunjavali naš planinarski dnevnik sa tetom Jelenom dok su  druge tete postavljale naše šatore. Ja sam sa mojom prijateljicom bila u super šatoru. Tu smo večer pekli kobasice i gledali film: „Imamo duha”. I meni je film dosadio pa smo mi neki igrali društvenu igru i bila sam 2. mjesto. Nakon toga išli smo spavati. Iduće jutro nas je kiša probudila ali je ubrzo i stala. Imali smo divni doručak i sve je bilo slično kao i 1. dan ali mi je bilo predivno. Ovaj vikend mi je čudan jer više nažalost nema planinarske škole. K.Š.

Krenuli smo sa Šubićevca stazom prema planinarskom domu „Alati”. Kad smo došli smo se malo odmorili i igrali, a onda su nam odrasli spremili ručak. Opet smo se igrali nakon ručka. Kad je počeo polako padati mrak odrasli su počeli sastavljati šatore zatim smo se rasporedili kako će tko spavati.  Zatim smo zapalili logorsku vatru i pekli hrenovke na štapovima. Bile su ukusne. Zatim smo išli šetati po mraku sa svjetiljkama na glavama, da vidimo kako izgleda šetnja po planinama po mraku. Kad smo se vratili pogledali smo film „Imamo duha”. Film je bio dobar. Krenuli smo se spremati za spavanje. Odveli su nas do šatora, ušli smo u vreću i išli spavati. Ujutro smo se probudili i išli u kuću na doručak. Rješavali smo planinarski dnevnik. Izašli smo se malo igrati i čekati roditelji da dođu po nas. Dok smo ih čekali, učili smo vezati čvorove. Kad su stigli roditelji imali smo dodjelu diploma. Nakon toga smo se svi družili uz kolače i kavu. Bilo mi je zanimljivo, kao i cijela planinarska škola. K.P.

ZADNJI IZLET U PLANINARSKOJ KUĆI Bilo je lijepo. Prvo smo od Šibenika do Dubrave pješke išli da se malo sjetimo šetanja kao i svi ostali dani planinarenja....Kad smo došli nekoliko smo minuta igrali pa smo onda vezali čvorove. Pa je bio ručak. Nije bio ni loš ali je bio dobar. Pa je opet krenula igra, više je bilo igre....Došla je noć, krenuli smo u šetnju 10 minuta samo da vidimo kako je to kad te uhvati mrak ništa strašno..Vratili smo se u planinarsku kuću pa smo gledali film (Imamo duha). Nakon toga smo svi po šatorima se išli spremati. Kad smo došli u šatore prije je bilo pričanja nego spavanja. Ujutro smo marendali i spremali se, pa smo igrali igru Država grad selo. Nakon toga opet igra, a prije toga smo rješavali malo udžbenike. Onda ručak pa opet igra....Pa smo jeli pizzu pa smo dodjeljivali diplome pa ide torta. Bila je ok. Sva djeca su onda išla doma. To je to. P.M.

Neki zapisi iz pratnje:

Prvi izlet, prvi susret Š.K. (7) pita S.R. (8): „Sara imaš li ti dečka?”. Sara spremno odgovara: „ Nemam i neću nikad imati!”.

Zadnji vikend spavanje u šatorima, Š.K. i S.R. žele spavati zajedno. Uvjetovalo ih da Anka Partizanka spava s njima u šatoru. „Šime, bolje da budemo sa Ankom nego da nas razdvoje” mudro je zaključila.

*****

Izlet na Boraju, u vožnji:

„Di je ona ambulanta”?

„Kakva ambulanta Luka?”

„Pa onaj kombi ambulanta.”

„Luka to je GSS kombi, jel znaš šta je to GSS?”

„Ne, ja mislija to je od neke stare ambulante kombi.”

*****

Izlet na Prominu, uzbuđenje vlada jer ima za kupiti sokova u planinarskoj kući. „Sara pa nećeš valjda kupit i Colu i Fantu?”

„Hoću, pa novci su da se troše!” ljutito odvrati.

*******

„Navijam za Hajduk, Dinamo, za reprezentaciju, sve klubove u Hrvatskoj i za HGSS”. Marko (6 godina, iz pratnje)

******

Kreće obilazak Vranskog jezera, vodič Leonardo Grubelić postavlja prvo pitanje: „Djeco jel vi znate zašto smo mi danas ovdje?”. „Zato jer im je ponestalo boljih ideja?” odgovara V.C. Netko u pozadini dodaje: „Zato jer smo jučer puno šetali pa im se nije dalo danas opet?”.

*******

„Šime zašto nosiš te lješnjake?”

„Da dam vjevericama ako ih vidim”. Š.K. (7).