Prenj u ­čĺÜ

Troje Mihovilaca i Mosoraš na Prenju 22. - 23. 06. 2024.

U subotu ujutro troje Mihovilaca kre─çe put Prenja te u Dugopolju kupi Mosoraša Mira. Nakon opremanja spize u Tomislavgradu, bureka i sirnice (burek od sira) u Jablanici odlazimo po klju─Źe od Divove ku─çe u Konjicu te odlazimo na pumpu na kavu gdje je šifra za wifi najjeftinije mjesto u gradu. I tako stvarno jest, cijena sprite-a, kave je svega 1.5 marku, tj. niti 1 euro ili 6 kuna.

Kre─çemo autom iz Konji─Źke bijele i ve─ç kod mjesta gdje kre─çe staza za Zelenu glavu priko Rakova laza Suzuki Vitara se mu─Źi jer je nabacano friško kamenje, ali nakon boljeg zaleta uspijevamo pro─çi. Cesta do skloništa Rapti je u ok stanju, ali od Raptija definitivno nije najidealnija, ali uz jedno zaustavljanje pred samu Divovu ku─çu uspijevamo pro─çi na mjesto gdje je ekipa iz HPD Mala─Źka postavila šatore. Odlu─Źujemo odmah penjati Zelenu glavu i Otiš, a ulogu vodi─Źa preuzima Miro koji je na Prenju bio više puta. Prolaze─çi preko Tisovice u┼żivamo u predivnoj dolini i pogledima prema Otišu i Zelenoj glavi. Prolaze─çi kroz šumicu nailazimo i na znak mine što nam je znak da se trebamo dr┼żati staze te se kratko odmaramo kod planinarske ku─çe i izvora Vrutak. Pred sami greben nailazimo na neotopljeni snijeg uz stazu te se tu ma┼żemo ledom kako bih se osvje┼żili te preko grebena dolazimo pred sami vrh gdje uz pomo─ç sajli penjemo najviši vrh Prenja-Zelena glava. U┼żivamo u pogledima na Tisovicu, Otiš, Veliku kapu, Zubac, Botine, Lupoglav, Era─Ź, Ov─Źu, greben Vjetrovitih brda, ali na┼żalost ne i na druge planine radi saharskog pijeska. Nakon nazdravljanja i u┼żivanja u pogledu sa Zelene glave odlazimo i na susjedni Otiš koji je vrijedan uspona i vrh koji iz doline Tisovica najmo─çnije izgleda. S Otiša osim ostalih vrhova pru┼ża se pogled i prema Konjicu.

I dok se mi spuštamo prema Vrutku i Tisovici Miro odlu─Źuje oti─çi kru┼żno do planinarskog skloništa Jezerce te nas brzinski ve─ç susti┼że na Vrutku. Dolazimo na Tisovicu gdje ekipa iz HPD Mala─Źka uz glazbu roštilja te im se pridru┼żujemo. Dok mi donosimo lubenicu, a Kaštelani tortu slavimo i ro─Ĺendan njihove ─Źlanice. Fešti se pridru┼żuje i desetak planinara iz BiH.

Jedan dio naše ekipe odlazi spavati u Divovu ku─çu, ali iako se po danu iz mjesta di smo roštiljali vidi krov ekipa je nije uspjela prona─çi pa se vra─ça na mjesto roštiljanja te na kraju svi zajedno uz pomo─ç ekipe iz BiH je pronalazimo. Prije spavanja u┼żivamo u pogledu na Prenj kojeg mjesec obasjava, a ujutro se rano budimo oko 5.

Vrhove Prenja obasjavaju prve zrake sunca što ─Źini Prenj još ljepši te oko 6 kre─çemo put Lupoglava. Nakon skoro 2 sata planinarenja i odmora na raskri┼żju za Crnoglav i Lupoglav odlu─Źujemo da ─çemo penjati Lupoglav, ali nakon 15-tak minuta planinarenja kad smo ugledali gdje je Lupoglav pada odluka da se ipak vratimo. Dok Hrvoje i ja idemo prema Tisovici, Goga i Miro odlu─Źuju popeti Crnoglav što i uspijevaju.

U┼żivaju─çi na Tisovici oko 12 kre─çemo autom nazad te nakon 2 sata vo┼żnje makadamom sti┼żemo u Konjic. Nakon kave odlazimo put Jablanice na odli─Źnu pizzu (sud┼żuk i ov─Źji sir) i sirnicu. Cijena pizze je samo 8 maraka te sretni i zadovoljni nakon u┼żivanja i u sladoledu sti┼żemo u Šibenik prije 20 sati. Miro je bio odli─Źan vodi─Ź te nam je dao i neke zanimljive informacije o Prenju te svakako zaslu┼żuje pohvale, kao i ostatak ekipe na lijepom dru┼żenju.