Nedjeljni izlet na Šatorinu i Krajačev kuk 14.4.2024.

Nenadani izlet na Šatorinu i Krajačev kuk.

U subotu navečer javljam kolegi Hrvoju da idemo ujutro put Velebita, a nakon potvrde da idemo u 22i20 šaljem i Gogi poruku da idemo na Šatorinu koju nismo popeli dva puta, a bili smo oba puta kod Kugine kuće(prvi put smo odlučili penjati Laktin vrh, a drugi put nas je prolom oblaka od pola sata zaustavija od početka penjanja pa smo promijenili lokaciju).

Nakon što smo u Karlobagu našli dućan koji radi te marendali dolazimo autom preko Skorpovca do Kugine kuće. Od makadama krećemo na uspon koji je odma u početku strm, ali kako izlazimo iz šume otvaraju nam se prekrasni vidici prema Matijevića brijegu, Pagu, Bačića kuku, sjevernom i južnom Velebitu.

Uživamo na najvišem vrhu srednjeg Velebita skoro pola sata te se polako spuštamo te autom odlazimo prema Velikom Lubenovcu odakle krećemo na uspon na Krajačev kuk (134 od 158 kontrolnih točaka Hrvatske planinarske obilaznice koje sam obišao). Ovaj uspon je malo blaži, a radimo pauzu na križanju prema Premužićevoj stazi gdje nakon obroka krećemo na uspon prema vrhu. Pred sami vrh potrebna je upotreba ruku, a dolaskom na sami greben oduševljenje jer se pružaju prekrasni pogledi, ali treba biti oprezan jer s lijeve strane je provalija. Na vrh stižemo nakon sat i 40, a s vrha se pružaju prekrasni pogledi prema Gromovači, Hajdučkim i Rožanskim kukovima, Velikom Kozjaku, južnom Velebitu, a nadzire se malo mora i sjevernih otoka.

Spuštamo se prema Velikom Lubencu te se radujemo osvježenju u planinarskoj kući Alan, ali nažalost planinarska kuća je zatvorena.

Saznajemo da je ekipa školaraca sjela u Starigradu pa stajemo na piće i pizzu te nakon zalaska sunca sretni i veseli stižemo doma.