Mihovil na Danima planinara Hrvatske 2016

Trodnevno hodanje po Psunju i Papuku, u "ravnoj" Slavoniji.

Ove godine Dani planinara Hrvatske održani su u „ravnoj“ Slavoniji na Psunju pod organizacijskom palicom PD Psunj. S obzirom na to da je srijeda 22.6. bio praznik, a kakvi bi mi bili rvati da praznike ne spajamo, odlučile smo (u kombinaciji s Antonom Petković, Jelom Konjevodom) prije Psunja posjetiti i park prirode Papuk.

22.6. ujutro oko 11 po najvećoj žegi kad svaki normalni čovik biži prema moru i Dalmaciji mi sidamo u Jelinu mazdu i drito kroz Bosnu ponosnu do Slavonije. Uz par zaustavnih kava/piva dolazimo U planinarski dom Jankovac u 20:30h. Dom je prilično turistički za pojmove nas planinara naviknutih na karimat i vriću. Smišten je u park šumi Jankovac na predivnoj lokaciji di mozak odma prilazi na off mode. Noć u domu je za planinare 70kn, u sobama imate sve i sve je uglancano. Potrebno nosit- ništa.

Restoran u prizemlju nudi relativno jeftine i jako obilne obroke tako da se za ta dva dana nismo ni mučile teglit spizu i puste bagaje. Ko se odluči za verziju „kupit ću usput“ nek to obavi u Velikoj podno Papuka jer od tamo makadamom ima do doma nekih 20-30 min, a nije ni usput jer većina planinarskih staza kreće od samog doma. Staza ima puno i dobro su markirane. S obzirom na to da su većinom u gustoj šumi uz potoke teren je prekrasan za hodanje po litnjim vrućinama. Prvi dan odlučujemo se za stazu Jankovac prema Ivačkoj glavi(najvišoj točci Papuka).

Prvi dio staze spuštamo se makadamom i čitavo vrime pratimo rijeku u kojoj se svako toliko i osvježimo. Za cca 1ipo sat dolazimo do skretanja prema Ivačkoj glavi. Izlili smo na sebe tonu sredstva za komarce i krpelje jer ulazimo u travnati dio šume, a malih napasti ima krcato. Ne prolazimo niti 5 minuta uspona kad nailazimo na krdo divljih svinja s hrpetinom mladih. Pošto smo bile tihe i penjale se svinje nas uopće nisu primijetile. Ukipile smo se na mistu i krenile lagano unatrag kad su mali radoznalci krenuli prema nama. Kad nas je mama veprica pogledala i napravila dva koraka već nas je bilo na sve strane. Sjurile smo se natrag na makadam i potuljeno otišle do Slatinskog Drenovca nadajući se da ćemo naći još neko skretanje za naš cilj. Ništa od toga. Svinje nam sje.… plan.

Natrag smo gazile šumskom stazom po preporuci renđera kojem smo se naravno iskukale o svojoj dogodovštini. Izbijamo na prekrasni slap Skakavac koji je u sklopu Grofove poučne staze. Zaboravljamo odma na veprove i poraz. Brzo smo se složile da okružimo i tu stazu i vridilo je. Staza je lipo uređena i zanimljiva. Duga cca 1h. Završile smo kraj svoje polazišne točke Jankovca. Nakon odmora i marende idemo prema Klaku. To su ostaci starog grada do kojih vodi oduži silazak. Nas su pomalo razočarali. Teke ruševina u srid šume s kojih pogled puca na nigdi. S obzirom da smo pribrdile činjenicu da je oko 20:00h u šumi već mrkli mrak nazad smo ubacile u petu. Suma sumarum tog dana je više od 20 prehodanih kilometrara po ne baš ravnom Papuku i teški umor iz kojeg nas brzo izvlači ledena piva i obilna večera.

Idući dan kupimo stvari i idemo prema Velikoj. Taj dan odlučili smo se za poučnu stazi iz Velike na Vrh Lapjak. Traje oko 1ipo sat u kraćoj varijanti koju smo mi i odradile jer je bilo užasno vruće .To nam je ujedno bio i jedini vidikovac s Papuka s obzirom na to da smo jučer cili dan provele u ugodnoj gustoj šumi. Nakon malog odmora u Velikoj idemo za Voćin kraj kojeg se nalazi spomenik prirode Rupnica - geološki lokalitet i staza Dva hrasta. Hrastovi su stari preko 400godina, al mi smo našli samo jedan. Mislimo da je drugi pokojni jer tolike grdosije nisu baš nezamjetne. Navečer iscrpljene vrućinom i vozanjem (aj malo i hodanjem) dolazimo na Omanovac i priključujemo se ostalim planinarima.

Naše Mihovilke (Sanja, Saška, Anka) su već postavile šator i čuvaju nam misto. Sutradan pod vodstvom PD Psunja idemo na srednje tešku turu od nekih 4ipo sata koja se pokazala podosta zahtjevnom radi vrućine i strmih padina. Omanovac - Cviljina staza-Begovača - Dolina Rogoljice - Planinski rt - Omanovac. S tim smo završile svoje trodnevno hodanje pa je ostalo samo da proslavimo sve to do dugo u noć…E to je  već neka druga priča… :D