Markirana prva staza u rogozničkom zaleđu

Radi se o stazi cca 3,4 km i 1:30 h hoda u zaleđu i poviše mjesta Rogoznica.

Polazište ove staze je zaseok Jarebinjak u zaleđu Rogoznice do kojeg se dolazi Jadranskom magistralom iz Šibenika do Rogoznice, te na raskrižju skreće lijevo iz smjera Šibenika (ili desno ako dolazite iz smjera Splita).

Asfaltna cesta prolazi pored vojarne  HV-a i uz brijeg naselja Kobiljak i ide ravno prema Jarebinjaku. Na uzbrdici prije Jarebinjaka treba skrenuti lijevo i doći  u centar mjesta gdje je na betonskom rasvjetnom stupu vidljiva početna markacija za brdo Lenik (381 m).

Očekivano vrijeme hoda 1 sat i 30 minuta.

Staza počinje iz centra sela Jarebinjak, te nam se s lijeve strane nalazi područna škola. Nakon 200m staza nas vodi desno prema brdu Jarebinjak. Mreža starih „ ulica“ ograđenih suhozidima nas vodi oko brda Jarebinjak prema lokvi Baljenica. Uz samu stazu nalazi se bunja koja je u jako dobrom stanju, te može poslužiti kao zaklon u slučaju nevremena. Od lokve Baljenice vrlo kratkim dijelom makadamske nizbrdice dolazimo do markacije koja nas na lijevo vodi uzbrdo do ulaza u suhozidnu „ulicu“, te se istom penjemo do samog podnožja Lenika. Zadnjih stotinjak metara put prati kameni suhozid pred sami vrh.

Sama duljina staze iznosi 3,4 km, a ukupno vrijeme potrebno za šetnju cijelom stazom je 1:30 h hoda.

Staza koja pruža fantastične poglede na mjesto Rogoznicu, Primošten i okolne otoke, kao i na Puntu Planku (rt Ploča) , najistureniji dio istočne obale Jadranskog mora koji zemljopisno i klimatski dijeli Jadran na sjeverni i južni. To je mjesto na kojem se snažno sudaraju sjeverni i južni vjetrovi, ciklone i anticiklone, morske struje. Na njemu se lome najveći valovi Jadranskog mora i vladaju najtiše bonace koje se mogu zamisliti. Sve to stvara gigantski prirodni spektakl koji se ne propušta jer nešto slično nije moguće vidjeti i doživjeti nigdje drugdje.

Brojne epitete ovaj rt ‘prisvojio’ je jer je to najistureniji dio našeg dijela obale prema otvorenom moru i obale Dalmacije prema Italiji. Rt Planku i njegovu ćud spominju u najstarijim sačuvanim opisima istočne obale Jadrana. Zbog svog značaja i opasnosti koje sa sobom nosi ovaj rt možemo nazvati hrvatski rt Horne.

Pogled na drugu stranu brda otkriva nam fantastične prizore na stara sela, Čiovo, Trogir, Kozjak a u daljini se nazire i Biokovo.

Osim pogleda, većim dijelom staze planinari nailaze na stare dalmatinske „bunje“-kamena  skloništa poljoprivrednika i starih težaka.

Staza najvećim dijelom prolazi između brojnih suhozida koji stvaraju tzv. "ulice suhozida“, te je akcijom markacističke sekcije i članovima našeg kluba i članovima klupske „Podružnice HPK Sv.Mihovil-Rogoznica“ u prethodna 4 vikenda očišćena od gustog raslinja i trave, te prohodna, a prošli vikend i markirana.

Planinarska staza osim planinarima, može poslužiti svim mještanima našeg grada i županije koji žele na zdrav i koristan način kroz šetnju upoznati ovaj dio naše županije.