Kremen-Zir 03.11.2012.

Kremen je planina koja se nalazi na kraju planinskog masiva Ličke Plješivice

U subotu 03.11.2012.godine, članovi HPK Sv.Mihovila, ukupno deset planinara (Mate, Kojo, Anka D., Aleksandra, Josip A., Dragan, Vedrana, Nina, Dominik i ja), krenulo je na planinarski pohod  s dva cilja: Kremen i Zir.

Kremen je planina koja se nalazi na kraju planinskog masiva Ličke Plješivice, na njezinu jugoistočnom dijelu, a najviši vrh je Kremen (1591m).  Zir (850m) je osamljeno brdo sa stjenovitim vrhom u sredini Ličkog polja, neposredno uz autocestu Zagreb-Split.

Oko šest sati smo kombijem krenuli prema prvom cilju vrhu Kremena. Vozili smo se  cestom preko Obrovca, Gračaca, Bruvna, te nakon dolaska na Mazinski prijevoj makadamom do izvora Luka. Ostavljamo kombi, uzimamo opremu i krećemo (8:30) markiranom stazom uzbrdo kroz bukovu šumu. Nakon desetak minuta hoda dolazimo do račvanja staze, od kojih jedan put vodi do izvora Klapavica, a drugi do vrha Kremena. Od tog mjesta pa do vrha, uspon postaje sve  strmiji. Staza je bila mokra, prekrivena lišćem, te je bilo sklisko. Nakon izlaska iz šume na greben, teren više nije strm i nakon 15-ak minuta hoda stižemo na vrh (9:50).

Na vrhu se nismo dugo zadržavali, jer je bilo vjetrovito i prohladno, a  i magla nam je kvarila pogled. Spust najstrmijim dijelom izbacilo je na vidjelo razne tehnike spuštanja. Za 40-ak minuta  već smo svi bili u kombiju, na put za drugi cilj toga dana Ziru.

Za uru i kvarat  stižemo u zaseok Trkulje podno Zira. Tu marendajemo i dogovaramo kupnju kozjih proizvoda s domaćinom Nikolom. Ostavljamo ruksake u kombiju i krećemo na vrh. Na početku prolazimo blago položenom stazom kroz šumu i obilazimo vršni dio Zira. Potom se lagano počinjemo uspinjati, prolazimo uz spilju i dolazimo na greben. Grebenom se uspinjemo do prijevoja pod samom glavom, a zatim strmim usponom do vrha. Za pola sata svi smo na vrhu. S vrha se pruža predivan pogled na Ličko polje i okolne planinske vrhove. Na silasku se ne vraćamo stazom već prečacem kroz šumu do kombija. Pozdravili smo se sa domaćinom i zadovoljni krenuli kući.