Stazom prema Velikom Goliću 7.-8.10.2012.

Veliki Golić 1265 m. Sve nam je na kao na dlanu.

U želji da prođemo puteve Paklenice koje još nismo, Anči, Branko i ja uputili smo se tog jutra iz Starigrada – Paklenica (Punta), markacijom koja iza zadnjih kuća vodi prema Tomićima. Zaseok sa napuštenim kamenim kućama. Prolazimo pored male kapelice i mirila ,te stižemo do starih kuća gdje je markacija za V.Paklenicu i  Vidakov kuk. Mi slijedimo oznaku za Vidakov kuk.Staza se penje preko kamenih skalinada i dovodi nas na prijevoj između Vidakove kose i Vidakovog kuka. Penjemo se na V. kosu, tu se nalazi bunar sa vodom. Odmor i marenda. Nastavljamo prema Ramićima i Marasovićima na Njivarskoj strani, prolazimo kroz Ramiće dolazimo do križanja staza i slijedimo markaciju za V.Golić, izbijamo na prijevoj Sirjakuša odakle puca pogled na kanjon V.Paklenice i dom u Ramićima što je i naš cilj.

Penjemo se hrptom Golića prema vrhu. Staza je krševita i vodi samim rubom litica koje se obrušavaju u Suvu dragu.Veliki Golić 1265 m. Sve nam je na kao na dlanu. Zastaje dah od tog prostranstva. Spuštamo se kroz nagorjelu borovu šumu i priključujemo se stazi što od Rujna vodi ka Strugama. Došavši do Stražbenice gdje križanje planinarskih puteva, sljedimo markaciju za Dom, pa niz Popovu poštu kroz gustu šumu stižemo u dom kod Ramića. Već polako dan se primiće kraju, iza nas je dan hodanja,(oko 9 sati). A komin zove, i soba iz snova sa starim kočetama i drvenim podom.Dah prošlih vremena.Nikad ljepše spavanje.

Sutradan ujutro kava  u starinskoj kužini uz špaher, sa domaćinima , pa put pod noge niz kanjon V.Paklenice. Idemo put Manite peći uzbrdo lipom kamenitom stazom, posjećujemo Manitu peć, ljepša od ijedne katedrale, dalje slijedimo markaciju za Vidakov kuk. Probivši se uskim usjekom sa sajlama izbijamo na Zoljin kuk. Osupnuti pogledom i ljepotom prjeđene staze zaustavljamo se na vrhu  i upijamo božanski krajolik. Hitamo put Vidakovog kuka kroz dolac Kravovac pa preko sivih ploča put vrha. Još jedan pogled na svu tu ljepotu i onda silazak . Prolazimo između Vidakovog kuka iVidakove kose i hvatamo stazu za Tomiće.