Nemoguća misija oli ti  ''Neb to ne'dlja''

Nemoguća misija oli ti ''Neb to ne'dlja''

14 školaraca 13. šibenske speleološke škole 2015 u organizaciji SO HPK Sveti Mihovil steklo naziv speleolog - pripravnik! Čestitamo! U nastavku impresije ex školarca :-)

Hm.. Od kuda krenuti...

Prolazi ljeto i posal se opet zahuktava,a vikendi nedorečeni. Nešto nedostaje! Nakon jedne kratke kave sa kumom Dejanom na rivi plan je pao – idemo vikendima put planine nakon nekoliko godina stanke zajedničkog druženja i aktivnosti. Vikendi prolaze i strast se rasplamsava; gledamo se oči u oči, opet. Ona tako savršena, nedostižna i očaravajuća. Svaki uspon novo iskustvo, novi doživljaj. Ali kako prolaze naši vikendi tako prstići u gojzi sve hladniji na vrhu planine. Stiže zima!

U šetnji Prominom reko Deji; kume bilo bi pametno u neki planinarski klub se učlanit' – ako ništa, bar da nas naši spuštaju sa planine kad zaglavimo između ''ipak to nije ta staza'' i ''esan ti reka da je klizavo''! Logičan slijed je bio HPK Sv. Mihovil, ponos Šibenskih planinara (poslije sam načuo) i speleologa.. Prolaze sastanci četvrtkom, smjeh, štorije o planini i viteškim borbama sa orkanskom burom na putu prema Lišanjskom kao i ''guskama izgubljenim u magli'' na Kamešnici...

Ide zima, idu planinari jogurt stazama i ostalim markacijama prema snježnim vrhovima... Sve do jednog  četvrtka gospodnjeg mjeseca siječnja 2015-te. Nakon svih priča i aktivnosti hrabrih planinara sa još jednog od uspona i savladavanja ''gotovo križarskog pohoda'' na tren mi se učini da čujem neku baku sa pijace (kasnije se ispostavilo da je to naša Aida)!  Ajmo narode, još malo pa nestalo! Upisi krenuli, tko se nije predbilježio kasnije ćoraak! Gledam šta se dešava, čemu tolika graja!? Jel sir kod naše Dije na akciji!??

Da! Ljudi moji u najavi je 13 speleo škola u organizaciji SO HPK Sv. Mihovil (uff koja kratica!) i to, vjerovali ili ne, pod budnom palicom jednog, jedinog i neponovljivog Zlatana Trokića – Zlaje!

Zovem kuma Deju;  kume par stotica na kladionicu ili speleoškola!? Ipak smo mi uzorni momci, izbor je logičan – speleo school here we cam!

Veljača prolazi, a sastanci četvrtkom su sve uzavreliji. Speleo škola je u najavi i nešto je u zraku. Dali od podivljalih mačaka koje se pare na svakom kantunu ili od ushićenih kolegica koje su osvojile neke divlje vrhove po Bosni. Nešto je u zraku i osjećaj je odličan!

Drugovi i drugarice speleo vlak je krenuo! Da,da! Adrenalinom navučeni na izazove koji su pred nama pomahnitalo opremamo posljednje komade opreme kako bi preživili u surovim i nemilosrdnim uvjetima na livadi 50km od Šibenika! J Vreće za spavanje do -18, šatori sa verandom,madraci na napuhavanje, karimati, konzerve u omjeru jedna glava potrošača / zaliha jednog voda pješadije bivše JNA, kuhala, plinske boce, sve kuhinjske potrepštine što jedna pristojna kuharica koja drži do sebe ima u kredenci...  Mislim da smo vikendom bili u stanju, bez lažne skromnosti, nahraniti oveće slavonsko selo!

I tako naš vlak vozi sve dalje i dalje u nepoznat kraj! Sigurno, organizirano i precizno ko na relaciji ZG-ST u terminima kada ne iskače iz pruge! I sve to pod paskom našeg duhovnog vođe Zlaje! Čovjeka koji zrači jednostavnošću, srdačnošću i toplinom, posebno nakon konzumacije Dinove prozorače koju bi sa oprezom ispijali Oscar Wilde i Van Gogh!

Speleo tehnike, geologija, biospeleologija, arheologija, orijentacija, bivakiranje i mnogo, mnogo drugih interesantnih predavanja potrebnih za pripremiti planinara i običnog padobranca sa ceste u vrsnog budućeg speleologa. Uz svu teoriju koju su nam naši hvale vrijedni instruktori pokušali prenijeti i usaditi kako bi zaštitili nas od nas samih tu su i nezaobilazni vikend poligoni uz pedalanje po konopu gore – dolje.. I opet! I opeet!!

Suočavanje sa svim tim sidrištima, međusidrištima, devijatorima, gelenderima, spravama i tehnikama penjanja i spuštanja po konopu u filmskom stilu Toma Cruisea ko u kino hitu Nemoguća misija oli ti po Benkovački – ''Neb to ne'dlja'' predstavljalo je za sve nas školarce tehnički izazov koji smo svi redom savladavali tolikom jednostavnošću ko i Mate Protega jogurt stazu prema Sinjalu. Špilja Liluša na Promini, rudnik Kalun pokraj Drniša, Rudelićeva na izvoru Cetine, Jamar kod Unešića kao kapitalac za nas od -100m u koji smo se svi sigurno spustili, ovjekovječili naš entuzijazam kroz nekoliko fotografija i jednako sigurno ga ispenjali natrag. Kao i svi ostali neiskusni speleolozi u jamu Jamar smo krenuli bez dovoljno tekućine. Da bi nadoknadili izgubljene kapljice i spasili se od dehidracije, odmah po izlasku smo krenuli nadoknađivati izgubljeno i tako cijelu noć natapaj se i natapaj...  Do 4 u jutro smo liječili dehidraciju svim tekućim sredstvima koja su nam došla pod ruku a koja su zaslužna što su neki kolege zaspali ispred svog šatora, neki u šatoru – ali tuđem, a neke smo Bogami jedva skinuli sa stabla! U svakom slučaju shvatio sam koliko ta dehidracija može biti ozbiljan problem kod speleologa!

I taman kada sam pomislio kako mi je više pun kufer pedalanja po konopu i školskih izleta u jame u kojima smo svi bili tako ponosni na sebe i sebi važni sa čizmicama, speleo kacikom i tikicom povrh nje uz izrađenih oko 4800-5200 selfija, dođe posljednji vikend speleo škole i vrhunac svega što se do sada radilo.

Jamski sustav Kita Gaćešina  - Draženova puhaljka – to be or tu nebi!

Pogledom na ulaz tako veličanstvenog zdanja uz hladan vjetar koji struji iz utrobe planine uhvati te strahopoštovanje prema domaćinu u kojeg ulaziš i zahvala prema svim instruktorima koji su nas psihofizički pripremali za ovaj trenutak. Krećemo u Kitu!

Pripreme su obavljene, oprema je zategnuta, instruktorice su se popiškile, tikice su upaljene! Za moj siguran ulaz i izlaz dodijeljena mi je moja draga kolegica s'planine Antonija Viljac za čiju sigurnost sam cijelim putem bio zabrinut! Uff! Na kraju je uspješno i izišla – sama, na moju veliku sreću!

Da! Prošli smo ja i Antonija, Odesa i Frane kao i svi naši ostali dragi kolege školarci i instruktori sa nama kroz fascinantne i riječima neopisive vertikale, kanale i galerije utrobe planine Crnopac i sutradan sve to zaključili položenim ispitom svih 14 članova 13. šibenske speleo škole.

Ljubav prema Kiti i speleologiji je rođena!

Zlajo, Teo, Aida i svi ostali dragi nam instruktori, sudionici i sada kolege nam speleolozi 13 speleo škole veliko hvala na usađenoj ljubavi!