Kanjonom Cetine, donjim tokom

31.5.2015. Mnogo detalja se poklopilo, dan mora biti savršen: Julija D. vodi neistraženim stazama uz rijeku Cetinu, ljetne temperature i nas 23 mihovilca spremna otkrivati nove staze.

Nakon mosta u Omišu skrećemo lijevo, smjerom Podašpilje. Cetina izvire blizu sela Cetine, podno Dinare. Izvor je jezero duboko preko 100 m. Svoju dužinu od 105 km završava u Jadransko more, kod Omiša. Nastavljamo desnom stranom rijeke, penjući se prema Svinišću, da bi iza mostića potoka Dvornice ostavili aute . Gusta stabla graba i hrasta štite nas od vreline sunca dok slušamo Julijine edukacije o terenu i nazivima nama novih zaseoka. Spuštamo se rivinom potoka prema Cetini. Staze vrludaju  gustom šumom stvorene potrebom čovjeka i životinje da dođu do vode. I mi se trudimo probiti kroz šipražje, bršljan i naplavljena stabla podlokane obale da dodirnemo rijeku. Kroz granje padaju zrake sunca dajući rijeci čaroban sjaj. Sva ljepota čežnje dok čovjek korača pustinjom, nalazi se u ovoj zelenoj hladovini bistre rijeke dok se probija kanjonom stvarajući život u sebi i oko sebe. Privučeni ljepotom kao pčela cvijetom, skidamo čizme i gazimo hladnom vodom, rušeći barijere obzirnosti za trenutak iskonskog užitka.

Nastavljamo kanjonom  prema Tisnim stinama. Pogled nam zatvaraju visoka stabla. Šum rijeke nas prati dok gazimo zaboravljenim stazama jednog vremena s tradicijom o kojoj samo možemo naslućivati po ostacima kamenih zidina nastambi u čijim pukotinama raste mahovina i gnijezde se ptice.

Uspinjući se prolazimo zaseoke mjesta Kučiće uživajući u idiličnom ozračju valovitih brežuljaka prošaranih malim kućama, zelenim vrtovima i puno stabala crvenih trešanja. U neuspjelom pokušaju za vlasnikom da bi kupili, samo kušamo trešnje. Dok smo kasnije dobili dozvolu da uberemo plodova slatke murve uz ugodnu šalu s mještanima.

Trebali smo ići prema Kunjku, kako kaže naš vodič, Julija, i još nešto naći. Ako su svi uživali kao ja, toliko nam je bilo fino da nam ništa više nije nedostajalo. Čak nam je i Magazin pokazao zmiju kravosas, držeći je u ruci, što je umanjilo strah od zmija.

Na seoskoj česmi se osvježavamo, punimo boce i krećemo prema Topićima. Tu skreće stari, kolski, put prema Svinišću. Prolazimo velika polja vinograda, obradive njive, pokoje grlo stoke i opet hlad šume. Dolazimo kod crkve Gospe od zdravlja i nastavljamo prema konobi Kremenko. Vozači odlaze po aute, oko 20min, sustižu nas i idemo na osvježenje u maštovitu konobu.

Ako planinarenje nije samo osvajanje pl. vrhova, nego i lutanje nepoznatim stazama i pri tom upoznavanje svoje kulture i otkrivanje čari novih susreta i sa ljudima kao i s predjelima, onda je ovaj planinarski dan za +5. Čarolija ostaje.