6. Planka trek 2022. - 4.6.2022.

Prije šest godina na valu entuzijazma i pozitivne energije biokovske vučice i mihovilke Julije Dobronić, pokrenuta je lipa priča koja je danas prepoznata kao događaj s kojim se službeno obilježava početak turističke sezone. Prepoznali su ga planinarska zajednica kao i inozemni gosti koji pohode našu obalu. Dobre ideje i vibracije male grupe planinara iz Primoštena i Rogoznice okupljenih u podružnici HPK Sveti Mihovil iz Šibenika, prepoznala je i Turistička zajednica Rogoznica a potporu je pružila i Općina Rogoznica. Kada tome pridodamo Hrvatsku gorsku službu spašavanja i ekipu iz stanice Šibenik, dobili smo dream team.

Već tradicionalno prve subote u lipnju, oblačimo na noge gojzerice a u ruksak trpamo kupaće i šugamane. Tako je bilo i 04.06. Okupila se internacionalna ekipa od 55 sudionika, svih dobnih skupina i krenula u veselo skakutanje rogozničkim škrapama. Okupili smo se oko 9h na rogozničkoj rivi, odakle nas je vesela ekipa iz Taxi boat Ražanj-Rogoznica i caffe bar Cvita brodovima prebacila u Ražanj. S ražnjanske rive, priko centra mista se penjemo i spuštamo prema prekrasnoj uvali Borovici. Nikad se nećemo umoriti gledajući reakcije onih koji prvi puta vide njezinu ljepotu.

Kako bi olakšali put strmim stijenama, postavljen je gelender koji olakšava izlaz iz ovog prekrasnog zaljeva. Potom nakon sat skakutanja po škrapama, stižemo do punte Planka. Hlad tražimo u sjeni crkvice svetog Ivana Trogirskog koja je podignuta u čast tom trogirskom biskupu koji je u oluji spasio mornare, brod i samog kralja Kolomana. Iznimno vruć dan smo hladili kupanjem i plivanjem do obližnjeg svjetionika. Nastavljamo dalje put prema uvali Stivančica pa prema rtu Fauc. Putem kada vrućina postane nepodnošljiva, spas tražimo u kristalno čistom moru. Dužu pauzu radimo u uvali Litnja koja je omiljeno kupalište rogožnjana. Poslije dugog kupanja i sunčanja, nastavljamo put prema najvišem vrhu ove ture, uvali Movar. Čuvar Jadrana podignut od strane Napoleonove vojske, iako u derutnom stanju, sa svojih zidina pruža pogled daleko od Biokova do Velebita, Dinare do talijanske obale.

Nakon dvanaest kilometara škrapa, vraćamo se Rogoznicu, gdje nas čeka rižot s plodovima mora i i hladno osvježenje. Nije bilo prostora za predah jer su nas brzo pokrenuli ekipa iz splitskog studija na čelu s našom Mirnom, koja pleše salsu i zumbu.

Uz vruće ritmove dočekali smo i noć kad na pozornicu stupa DJ koji nas je do kraja rasplesao i raspojasao.

Što drugo reći, nego vidimo se i slijedeće godine!